Nincs ez másképp az autó alkatrészekkel, szerszámokkal, vagy akár magukkal az autókkal, vagy egyéb műszaki termékekkel sem.
Mi fókuszáljunk csak a szerszámokra, hisz ez a fő területünk.
Most néhány olyan képet mutatunk meg a hőskorból, és párat a jelen időből, amik egyike, másika mai szemmel talán kicsit furcsa, de minden képen a műszaki, technikai, és képzőművészeti történelmünk részei. Anno ez a téma a művészet külön elismert ágát képviselte. Meg kell jegyeznem, minden képről lerí, hogy melyik időszakban készült, hisz mind képviseli az adott időszak női szépség ideálját, ez is érdekessé teszi azokat. Ma már külön gyűjtői kör szakosodott a nagy nevű alkotók által készített eredeti művekre.
Az AC-DELCO elektromos berendezéseket gyártó cég képei az elsők. Ezeken két féle ideál is megjelenik, megcélozva ezzel legalább két csoportot, hisz az egyiken látszik a fürdő ruha helye a hölgyön, míg a másikon nem, és a hölgyek formája, tartása, frizurája is eltérő.
A hasonló reklámokból persze más vonalak képviselői sem maradhatnak ki, tegye ki mindenki az autójára a szerelő vagy éppen katonai ruhába öltözött leányt, mint matricát.
A következő képen egy kedves, baba arcú, bajba jutott hölgy, csak a nézésével kér segítséget láthatóan nagy problémájában. Itt is a férfi népség "jó szívére" apellál, hisz ki ne segítene egy ilyen szituációban ? Szerintem minden rendes férfiú szíve megdobbant a nadrágjában, ahogy a harisnya kötő széle kivillant az amúgy sem hosszú szoknya alól.
A szerszámok sem maradhatnak ki a hölgyekkel való reklámozásból, és ez így van a mai napig is. Sokszor értelmes, hihető, sokszor teljességgel értelmetlen, és néha kimondottan nevetséges szituációkban mutatva a hölgyeket. A következő kép szövege megint erotikus töltettel bír, valamint a fallikus szimbólum is megjelenik, most egy kalapács formájában. Itt éppen nem autó szerelésről van szó, de azért ide illik ez is. A leány frizuráját tekintve már a '70-es '80-as években vagyunk.
Az alábbi kép is kimondja, hogy akárkinek nem adunk kölcsön szerszámot, kivéve...
Van cég ( itt a Ridgid kimondottan szakipari szerszámokat gyártó vállalat ) aki büszke arra, hogy már a kezdetektől hölgyekkel reklámozta szerszámait, és egy érdekes dolog, hogy a megjelenő leányok mindig balett cipőben, a balettet idéző mozdulatokkal jelennek meg. Első egy eredeti, 1953-as naptárból való már túlidealizált mozdulattal megjelenő kép, a második már egy mai kép, de a régi hagyomány szerint balett cipős, és a hölgy frizurájában, beállításában a régi jelleget hozó reklám. A második kép hátterében a különböző korok naptár képei, melyeken jól látszik, hogy a cég reklámjaiban nem a meztelenség volt a fő megjelenési forma, inkább az ideális szépség, és a kornak megfelelő vélt vagy valós erotikus kisugárzás volt a lényeg. Persze kicsit a szerszám is, amiknek a méret arányaival van némi gond, de mit számít az ...
A vége felé következzen két, a valóságot szemernyit sem tükröző, a lényeget tekintve teljesen értelmetlen, tényleg csak a hölgyek formáit előtérbe helyező, és ezzel a mai irány vonalat képviselő kép. Az első teljesen friss, 1-2 éves, a második ( tekintve a hölgy frizuráját, arcának kifestését, nézését, nem kevésbé a fürdő ruha vonalát, és a megvilágítás módját ), a '80-as évek végén, a '90-es évek elején készülhetett klasszikus.
Maradok tisztelettel
Bálint Balázs szerszámspecialista
Műhelynet szerszámbolt és webshop.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése