Egy légkulcs javítás kapcsán…
Minap ügyfelünk egy már régen megvásárolt légkulcsot ( Yato 1356 Nm twin-hammer ) hozott vissza hozzánk javításra, a hiba elmondása szerint annyi volt, hogy nem működik, illetve folyamatosan forog, ha sűrített levegőre csatlakoztatják.
Minap ügyfelünk egy már régen megvásárolt légkulcsot ( Yato 1356 Nm twin-hammer ) hozott vissza hozzánk javításra, a hiba elmondása szerint annyi volt, hogy nem működik, illetve folyamatosan forog, ha sűrített levegőre csatlakoztatják.
Mellesleg a légkulcsot nagy számban forgalmaztuk, és forgalmazzuk a mai napig, nagyon jól bevált, és hosszú élettartamú eszköz. Nevezett ügyfél is 3 darabot vásárolt mintegy 6 éve, ez az első ami visszakerült hozzánk.
Első látásra a szerszám nagyon elhasznált állapotú, a levegő csatlakozója nagyon kopott, és valami zörög benne, a működtető gomb szorul, illetve nem áll vissza alap helyzetbe.
A csatlakozó azonnal ment a „levesbe”, a zörgést pedig a régen széttört, de részleteiben még a szerszámban lévő szinterbronz levegőszűrő adta. Ez is kidobásra került. A gomb azonnal visszanyerte szabályos működését, amint a levegőszűrő darabok kikerültek a nyélből.
Első látásra a szerszám nagyon elhasznált állapotú, a levegő csatlakozója nagyon kopott, és valami zörög benne, a működtető gomb szorul, illetve nem áll vissza alap helyzetbe.
A csatlakozó azonnal ment a „levesbe”, a zörgést pedig a régen széttört, de részleteiben még a szerszámban lévő szinterbronz levegőszűrő adta. Ez is kidobásra került. A gomb azonnal visszanyerte szabályos működését, amint a levegőszűrő darabok kikerültek a nyélből.
Alábbi kép a szétszerelés utáni állapotot mutatja:
A legnagyobb baj azonban két részből tevődött össze.
1. A szerszám táp levegője nagyon vizes, a szerszám belső része mindenhol vizes és nem kicsit.
2. A szerszámot már valahol valaki szerelte, de rosszul került összeszerelésre. Ez meglátszott az illesztések elcsúszásában, és az összeszerelés-kori öntvénytörésben.
A víz korróziót okozott a belső részegységekben. Rozsdás rugó a vezérlő szelepnél, megfogta a légmotor házának belső felét, és gyakorlatilag mindenhol jelen volt ahova a levegő eljuthat.
Az ütő mechanika normál ( talán LZS-2 ) zsírral volt tele így az nem is tudott volna működni, a kimenő tengely szorult.
Végezetül azt kell látni, hogy a nem megfelelő üzemeltetés ( vizes levegő, kopott csatlakozó nem lecserélése ) illetve a nem hozzáértő javítás ( törés okozása ) súlyos következményekkel jár, ez esetben az egész szerszám kidobásával.
Mellékelek néhány képet az alkatrészekről elrettentésül.
Teljesen elkopott csatlakozó:
Rozsdás rugó és szelep:
Mindenhol áll a víz:
A szerelési hiba miatti törés, ez végleg megpecsételte a gép sorsát:
Egyértelmű szerelési hiba, rossz pozícióban való összeszerelés, a törést is ez okozta:
Remélem a képekkel és leírással segítek abban, hogy esetleges garancián túli javítással is keressék fel a megfelelő szervizt, ne okozzanak a szükségesnél nagyobb, esetleg már kijavíthatatlan kárt.
Tisztelettel az Önök szolgálatában :
Bálint Balázs szerszámspecialista
Műhelynet szerszámbolt és internetes szerszámáruház.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése