1.
A levegő csatlakozó.
Kibontás után be kell csavarni a levegő csatlakozót, mégpedig tömítve !
Csak úgy maga a menet nem fog tömíteni, még ha kúpos is.
Javasoljuk, hogy menet tömítővel vagy rögzítővel kenjék be a menetet, majd érzéssel hozzák meg.
Használhatunk teflon szalagot is, ekkor azonban figyeljünk arra. hogy a teflon szalag feltekerésénél az utolsó 1-2 menetet hagyjuk szabadon, hogy a légkulcs levegő rendszerébe ne kerülhessen leszakadó rész.
Ha a tőlünk vásárolt légszerszámhoz nem kapott csatlakozó véget, jelezze, és pótoljuk, mert minden ilyen szerszámhoz nálunk ez ingyen jár !
Teflon szalag helyes használata :
Menet tömítő használata :
forrás : loctitte
2.
A levegő nyomása
Minden légszerszámot, kevés kivétellel 6,5-8 bar közötti nyomásra méreteznek.
Nem érdemes 10 bar nyomással működtetni, nem lesz lényeges a az erő növekedés, de az elhasználódás rohamosan nőni fog.
3.
A levegő minősége.
Nagyon fontos, hogy a kompresszort időnként víztelenítsük, mert az abból a szerszámba leürülő víz a fő ellenség !
A kompresszort ne melegen, hanem lehetőleg a reggeli indítás előtt víztelenítsük, erre minden légsűrítőn meg van a megfelelő, a legalsó ponton elhelyezett víz leeresztő csap vagy csavar.
Ha a reggeli, vagy napi első használtnál nincs elegendő légnyomás a rendszerben, hogy a vizet kinyomja, indítsuk be a kompresszort 5-10 másodpercre, majd állítsuk le és úgy víztelenítsük.
Fontos tudni, hogy a levegőből a párát nem tudjuk kiválasztani, csak a kicsapódott voizet, és a meleg levegő viszi magával a párát.
A levegőt előbb hagyni kell lehülni, illetve le kell hűteni, a vízet csak így tudjuk abból kinyerni és eltávolítani.
Sok szerviz ha vizet talál a szerszám belsejében, akkor a hibától függetlenül azonnal elutasít minden garanciális igényt, ne adjunk nekik erre lehetőséget.
Egy vizet kapott légkulcs belső része, ezt nem lehet letagadni, azonnal a garancia elvesztésével jár :
Pl ezen a Stanley kompresszoron így néz ki a víztelenítő csap :
4.
A szerszám kenése.
A legtöbb légszerszám nem igényel speciális, vagy külön kenést, de a meghajtó levegővel olajat kell juttatnunk a légmotorba, különben a légmotor műanyag lamellái gyorsabban elkopnak mint azt szeretnénk.
Erre használhatunk a rendszerbe épített olajzót, napi olajzót, vagy időnként csöppenthetünk a levegő bemenetbe némi légszerszám vagy nagyon finom műszer olajat.
WD40 és társai nem jók, azok alapja a petroleum, nem hogy kenne, sok esetben kimossa a már bejuttatott kenőanyagot is a rendszerbe. Nekünk még a régi jó CRC 5-56 vált be, ha nincs egyéb olajzási lehetőség.
Néhány légszerszámon vannak külön kenési pontok, illetve javasolt kenési helyek is, ezek, ha vannak, a használati utasításban le vannak írva, de hozzánk is fordulhat bármikor tanácsért. Kenési pontokat általában két esetben alakítanak ki a légszerszámokon.
- a régi konstrukciókon, mert ekkor még a technikai fejlettség nem engedte meg ennek elhagyását
- a kimondottan és direkt ipari használatú gépeken, mert a fokozott teljesítményigény szükségessé teheti
A normál használatú, akár ipari kategóriás gépeken ma már nem találunk külön kenési pontokat, nincs rájuk szükség, mert már a tervezés fázisában a belső szerkezetük úgy lett kialakítva. Ha mégis plusz kenésre van szükség, akkor mindig tartsuk be a gyártói előírásokat.
Ha bármilyen kérdésük felmerül, kérem keressenek meg minket elérhetőségeinken.
Tisztelettel
Bálint Balázs szerszámspecilaista
Műhelynet szerszámbolt és szerszám webáruház
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése