Szinte szabályos időközönként megjelenik a "vevő" aki drágállja a termékeinket, hivatkozik mindenféle webshopra meg más ajánlatra hogy itt vagy ott mennyivel olcsóbb.
Hát ha máshol olcsóbb akkor semmi gond, vegye meg ott.
Ezzel kapcsolatban egy régi jelenet jut az eszembe amit még anno Komlós János mondott el .
Bemegy a fűszereshez egy vevő :
- mennyibe kerül a hering ?
- 10 fillér
- de a szemben lévő fűszeresnél csak 5 fillér !
- akkor vegye meg ott.
- de ott most éppen nincs.
- ja kérem ha nincs, nálunk is csak 5 fillér.
Tehát vegye meg ott ahol olcsóbb.
Erre a válaszok :
- de nekem most kell, nincs időm elmenni oda.
- csak kiszállításuk van, és az drága/több idő.
- de ott most éppen nincs.
- igaz olcsóbb, d kisebb, csúnyább, görbébb, stb.
Egy megtörtént eset.
Boltunkba betért egy ügyfél, messziről látszott, hogy kétkezi munkás ( semmiképp sem lekicsinylően, csak mint tényt írom ), és drótkorongok felől érdeklődött.
megmutattam a kínálatot, és mondtam az egyébként mindenen feltüntetett árakat is hozzá.
Kicsit felháborodva kaptam a választ, hogy a gyáli piacon ez meg az mennyivel olcsóbb.
mondtam neki semmi gond ( tudom, hogy utiköltségben csak az üzemanyag sokkal több mint az árkülönbözet ), vegye meg ott, és akkor mennyivel jobban lár.
Igen ( jött a válasz ) de az csak hét végén van nyitva.
Mire mondtam neki, hogy igazából ez semmi problémát nem jelent, csak most meg kell várnia amíg hétvége nem lesz.
Elég arrogánsan felelte, hogy akkor engedjünk az árból és megveszi a terméket.
Erre már én is kicsit morcosabb lettem, elkértem az éppen még kezében lévő drótkorongot, vissza tettem a polcra ( akasztóra ) és elmondtam neki, hogy ezt a terméket most és itt nem fogja tudni megvenni, menjen ki hét végén a gyáli paicra.
Erre mérgelődött, hogy de ez neki kell.
Ekkor finoman de határozottan karon fogtam, és kivezettem a boltból, mondván, hogy sajnos ezt most nem tudja megtenni, de örüljön, mert hét végéig már csak 3 nap...
Az emberünk elment nagy dúlva-fúlva, és láss csodát, azóta is vevőnk, szinte havonta visszajön ezért vagy azért.
Mi több, az eset után nem alkudozott soha.
Miért meséltem ezt el ?
Nagyon egyszerű.
Az a vevő, akinek fingja nincs a beszerzésről, eladásról, árrésről, egyéb költségekről, ne magyarázzon nekem ilyenekről.
Az a vevő aki csak az árat nézi, nem a plusz szolgáltatást ( jelen esetben, hogy azonnal megkapja a terméket amire egyébként szüksége van ) nem a mi vevőnk.
Az a vevő aki azt hiszi bárkinek első szóra "letolom a nadrágom" nem a mi vevőnk.
És végül az a vevő aki úgy gondolja, hogy a piacon van, és alkudozik, az nem a mi vevőnk.
Mi értéket adunk a termékeinkkel.
Mik ezek ?
Első sorban magunk vagyunk az érték. A mi tapasztalatunkat, tudásunkat, segítségünket is kapja a termék mellé.
Ide s tova több mint 30 év autószerelő, gépész, és 8 év szerszám kereskedői tapasztalat van mögöttünk, ez az idővel csak nő. Minden általunk forgalmazott terméket be tudunk mutatni, tudjuk mi mihez való, a probléma ismeretében tudunk jó megoldást, még akkor is ha azt éppen nem mi tudjuk megadni. Tehát segítünk.
Elérhetők vagyunk. Nem engedélyek és főleg nem számla nélkül swarzban árusítunk egy fólia sorban, mindig ugyanott, nyitástól zárásig megtalálhatóak vagyunk. Bár üzletünk csak 4 éve van, székhelyünk címe, és a fő telefonszámunk több mint 10 éve változatlan, ezt kevesen mondhatják el magukról.
Sok olyan "kereskedő" hirdet a netek arctalanul, cím, telefonszám nélkül, akiket folyamatosan üldöz a NAV és más hatóságok. A terméket csak egy találkozóval tudják átadni, nagyon vigyáznak, nehogy a kilétük kiderüljön, kamu referenciákkal dolgoznak, hazudnak bárkinek, a termékük eredetéről, minőségéről.
Nem bujkálunk, nem kell minket üldözni, vállaljuk az arcunkat, nevünket, sőt büszkék vagyunk magunkra.
Mi mindig oda állunk bárki elé, minden adatunk elérhető, ezeket magunk is közzé tesszük az oldalunkon, ellenőrizhetőek vagyunk.
Garanciát, jótállást vállalunk a termékeinkre, sok esetben a törvényi előírásokon felül vagy azon túl is.
Sokszor ha a garancia már éppen lejárt akkor is segítünk, vagy nagyon kedvezményes áron, vagy partnereinken keresztül és az ő segítségükkel akár ingyenesen.
Végül pedig nem egy szerszámot adunk az ügyfeleinknek, hanem megoldás a problémájukra.
Hiszen azért jönnek hozzánk mert van valami probléma, nálunk jellemzően műszaki dolog, amit meg kell oldaniuk, ahhoz, hogy bevételt illetve profitot tudjanak produkálni, és a saját ügyfelüknek vagy éppen önmaguknak tudjanak megoldásokat feltalálni vagy szolgáltatni.
Tehát mi az olcsóbb, és mi a jobb ?
Tisztelettel Bálint Balázs szerszámspecialista
Műhelynet szerszámbolt és webshop.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése