Alap probléma sok esetben, hogy a fogy az autónkból, motorunkból, esetleg más gélpünkből a hűtővíz (hűtőfolyadék).
Ezt sok esetben igen nehéz megtalálni, lokalizálni.
Ha csak kis mennyiség folyik, szinte csak szivárog, akkor ahogy kijut a folyadék, az azonnal elpárolog, főleg, mert általában melegen történik, hiszen akkor megnő a nyomás a hűtőrendszerben, illetve az illesztési hézagok a hő hatására, ha kis mértékben is, de kitágulnak. Ilyen kis mennyiség lehet az is, ha pár ezer km alatt fogy csak 0,5-1 liter folyadék. Ezt megtalálni szinte lehetetlen, hacsak nem rendelkezünk a tipusra vonatkozó rutinnal, tapasztalattal, hogy ismerjük a titkos helyeket.
Ha a víz nagyon folyik, akkor "nincs baj" szinte azonnal meg lehet találni a helyét. Kicsit könnyebb a dolgunk, ha a hűtőfolyadék már régi, szennyeződött, esetleg rozsdás.
De ha nem találjuk a helyet, akkor kell bevetni a kontraszt folyadékot.
Ez a sepciális UV fény hatására "világító" folyadék kimondottan víz alapú hűtőfolyadékokhoz lett kifejlesztve. Használatával a legkisebb veszteségeket, folyásokat is megtalálhatjuk, nem kell más plusz hozzá, mint egy UV lámpa.
Használata.
A hűtőredszert feltöltjük a 3 cm3 mennyiségű UV kontraszt folyadékkal (igen koncentrált anyag), és rendeltetészszerűen használjuk az autót, majd amikor fogyott némi víz akkor egy uv lámával megnézzük, és szépen "világítani" fog a folyás helye.
Látható, ami normál fénynél nem, vagy csak alig észrevehető. Uv fénynél szinte világít a probléma.
Ilyenkor a javításban szokásos módon a hűtővizet leengedve megjavítjuk a hibát, de ha maga a hűtővíz nem rozsdás, vagy régi, elhasználódott, akkor azt akár vissza is tölthetjük, mert így a benne lévő kontraszt folyadék szükség esetén tovább teszi a dolgát, és később is jelez nekünk ha baj lenne.
Ugyanilyen adalék megtalálható kínálatunkban olajhoz is. Ezt motor, hajtómű, hidraulika, és klíma rendszerekhez is lehet használni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése