2017. szeptember 19., kedd

A külföldi benzin tapasztalatai

Hosszú ideje kísérletezgetünk a hazai benzinekkel, legalábbis azokon a kutakon amerre utunk visz, mert e miatt azért nagyobb kerülőt nem teszünk.

E mellett a SPURI adalékot is figyeljük, működik-e, hogyan mennyire.

Ahol eddig tankoltunk, azokkal a benzinekkel alapvetően meg voltunk elégedve, de leginkább egy Budapest közeli kis maszek kúton szoktunk tankolni, több ok miatt is.
1. útba esik, hetente járunk arra, tehát nem kell kitérni semerre
2. magán kút, a tulajt az évek alatt megismertük, sosem volt baj az üzemanyagával, és legalább tudjuk kinél landol a pénzünk.

2 autónk van, az egyikkel a magán utakat tesszük meg a másikkal a boltunk beszerzését intézzük, lévén jóval nagyobb a beltere ( bár ez is személyautó ), a termék beszerzésnél ez hatalmas előny, a mellett, hogy jobban terhelhető is.

A címben írt tapasztalat most egy Opel Zafira-val kapcsolatos.

Akik olvassák írásaimat, azok már tudják milyen kalandos utat jártunk meg vele Horvátországban tett nyaralásunk alatt, de spongyát rá. Azóta a magam által elvégzett javítás óta nem volt sem olaj folyás sem olaj fogyasztás.

Na de benzinre visszatérve...



A nyaralásból visszatérve a motor működését fokozottan figyelem, és az utóbbi 2 hétben reggelente kicsit rángatott az autó. Fura volt, hogy csak hidegen, és eddig nem volt ilyen jelenség, de talán a hidegebb reggelek is bele szóltak, gondoltam majd megnézem mi lehet a baj.

Így ment ez a hét végéig.

Németországból ( ahol egyik üzleti partnerünk meghívására voltunk ) német benzinnel tértünk vissza, ottani barátaink javaslatára, és az úton a csökkent fogyasztás mellett mást nem is vettünk észre, de amint beértünk Budapestre, az elindulás-megállás már észrevehetően más volt. Az autó jobban vette alacsony fordulaton a gyorsítást, az ecotek motorhoz képest nyomatékosabb lett az alacsony fordulat tartományokban, rugalmasabb, érezhetően erősebb volt.

A nagy meglepi csak reggel jött amikor felkészültem a rángatásra, de az is elmaradt. Először nem is értettem mi a baj, csak éreztem, hogy más mint volt. Utána tudatosult bennem, hogy nem rángat az autó. Most lassan megint hazai benzint kell tankolnunk, majd figyelem a gépet mit csinál, nagyon kiváncsi vagyok.

És végül az árakról.

Németország felé az utolsó benzinkút itthon Mosonmagyaróvár, ott vettünk osztrák matricát, és tele tankoltuk az autót, ott 391 Ft/l volt a 95-ös benzin ára.
Németországban a lehető legjobb benzin a nevezett kúton a szuper 100+ racing nevű volt, ez 1,25 Euro volt, ami átszámítva mintegy 380 Ft-ra jön ki.
Itthon egy általunk megbízhatónak megismert maszek ( nem multi lánc ) kúton ahol tankolni szoktunk, 348 Ft.

Ha össze vesszük az árakat, akkor az utolsó belföldi kút igen drága, és az üzemanyag minősége ( adalékolása, stb ) valószínűleg azonos a többi hazai kútéval, ugyanúgy mint a kis maszek kútnál, ám ez utóbbi nem a pálya mellett, főleg nem ilyen frekventált és nagy forgalmú helyen van.

A német benzin az árával kb. a kettő között van, minőségben azonban jóval fölöttük.

Persze tudom, hogy a tapasztalat teljesen szubjektív, de ha egy oda vissza úton a fogyasztás azonos körülmények között 8,4 literről 6,8 literre csökken az már nem lehet véletlen, és nehéz az érzésekre fogni, mint pl. a menet dinamikát vagy egyéb tapasztalatokat.

Csak nem ez történik...


Jó lenne ha itthon is hasonló áron, hasonló minőségű üzemanyagot lehetne kapni, nem hiszem, hogy kevésbé érné meg, népgazdasági szempontból pedig kimondottan előny lenne, hisz a jobb hajtóanyag kevesebb meghibásodáshoz, így kevesebb költséghez vezetne. Bár ki tudja, lehet pont ez a cél...

Tisztelettel
Bálint Balázs szerszámspecialista
Műhelynet szerszámbolt és webáruház







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése