2015. szeptember 21., hétfő

A humán tűzfal lényege

Most kicsit elmegyünk az üzlet vezetés felé.

Tűzfal. Mindenki tudja mi az, aki kicsit is foglalkozott már számító géppel.
Lényege, a rossz indulatú programok megfogása kint tartása.
De hogy mi is az a humán tűzfal, némi bevezetés után leírom.

A spam kéretlen, netán rosszindulatú levél. Ugyanezt a megkeresést személyesen is megkaphatjuk.

Hagy éljek némi példával.

Telefon hívást kapok ( sokszor naponta többször is ) :
-XY vagyok a bigyó kamu káeftétől a cégvezetőt vagy döntés hozót keresem.
Én - milyen ügyben ?
- üzleti/pénzügyi/akármilyen ajánlat ügyében
Én - kérem mondja el miről van szó pontosan és majd tájékoztatom az ügyvezetőt
- Ön az ügyvezető / cégvezető / döntéshozó / illetékes ?
Én - semmi köze hozzá, ha elmondja miről van szó, akkor tájékoztatom az illetékest és ha úgy gondolja majd vissza hívja önt.
- Csak az ügyvezetőnek mondhatom el, ha nem tudja adni majd hívom később
Én - ne hívja, csak velem tud beszélni, ha jó ajánlatot tud tenni vissza hívjuk
- Csak az illetékesnek mondhatom el
Én - elköszönöm, és leteszem a telefont.

Vagy :
ugyanez lejátszódik, de :
Én - nézze, van 5 másodperce, hogy felkeltse az érdeklődésemet, és ha nem sikerül, leteszem a telefont.
ilyenkor 2 eset van.
1. azt mondja, hogy ennyi neki nem elég, vagy elkezd kamuzni a dolog fontosságáról .
2. elkezdi mondani a lényeget, és lehet, hogy hagyom, mert valóban fel tudja kelteni az érdeklődésem.



Egyéb alábbi kezdetű hívások ( mindig szigorúan egy hangzatos cégnév és bemutatkozás után ) :
- mi vagyunk az a cég akik a gugli integrációval foglalkozunk
- mi vagyunk.... aki a gugliba regisztrálja a cégeket
- az egyetlen szerződött partnerei vagyunk .... rendszernek
- kihagyhatatlan üzleti ajánlatunk van, csak az Ön számára
- törvényes pénz kivételt tudunk ajánlani a cégből
- mi a gugli szerződött partnereként végzünk optimalizálást
- a telefon társaságok is a mi adatbázisunkból dolgoznak
- mi vagyunk az a céginformációs oldal

és sok más formában...


Naponta kapok ilyen vagy ehhez nagyban hasonló tartalmú hívásokat, gondolom sokan mások is.

Amit tudni kell róla :
1. nem az a cég hív aki az ajánlatot teszi
olyan vállalkozásoknak adják ki ezt a lelketlen munkát, akik erre ( hideg hívásokra ) szakosodtak, és mondhatni droidok végzik a munka mocskosabb részét
2. a hívónak nincs döntési lehetősége ha ezt adták ki neki, ledarálja a szöveget és kész. Minden hívást rögzítenek, ezt törvénytelen módon nem közlik. Ha nem az előírtak szerint jár el az illető kirúgják.
3. általában nem olyan az ajánlat ( kevés kivétellel ) hogy egyáltalán érdemes lenne végig hallgatni.
4. a hívót nem érdekli mit mondok, vagy csinálok, neki le kell darálni a szöveget, és valahogy rá kell vennie, hogy meghallgassam, ha ez sikerül, akkor másik illetőhöz kapcsol, aki már valamilyen fizető szolgáltatásba kíván berángatni. Figyelem itt vagy egy nagy trükk !! Lásd lejjebb.
5. egy régebben kötött szerződésre hivatkozik, ami lejárt és hosszabbíttatni szeretné. Trükk !
6. adat egyeztetésért keres. Trükk !
7. nyereményt ajánl. Ez magán személyeknél is megy. Trükk !
8. keresőbe, térképre céget regisztrálni bárki tud, nem kell hozzá különösebb gyakorlat, és ingyen van.


Trükkök :
- Ha sikerül meghallgattatni velem a szöveget, a második lépcső már arra hivatkozik, hogy az első lépcsőn átlépve valamilyen egyezséget kötöttünk, így azonnal a számlázási címet próbálja megszerezni. Hivatkozik távol lévők közötti szerződés kötés lehetőségeire, stb.
- Egy régebben kötött szerződésre hivatkozik a hívó, mi szerint több évre előre szerződés kötés történt, és küldené az aktuális számlát. Ha kérjük az aláírt szerződést, akkor a távol lévők közötti szerződés kötésre hivatkozik, mi szerint telefonon, szóban, vagy ráutaló magatartással is lehet érvényez szerződést kötni. Ezért mi minden esetben és csakis írásban kötünk szerződését mindenkivel, és ilyen esetben érjük az általunk céges módon aláírt ) ellenjegyzett ) szerződés másolatának megküldését. nem tudják megtenni, mert nincs ilyen...
- Adat egyeztetést kér, felsorolja a cég számlázási / székhely adatait, és kérdi jók-e. Ha elfogadjuk ezen adatokat, akkor tovább kapcsol, ahol már számla kiállítását akarják megtenni, mondván, hogy az előző beszélgetés szerződésnek minősül. Ilyenkor azonnal el kell utasítani mindent, hisz nem igaz amit mondanak.
- Nyereményt ajánl, de annak kiküldését megtagadja, csak személyesen lehet átvenni, általában egy előadás meghallgatása után, maga a nyeremény azt az időt nem éri meg, amit rá fordítunk. Ilyen esetben általában vissza kérdezek, hogy valóban megnyertük-e a nyereményt, valóban a miénk-e, és ha igen, akkor küldjék ki, ha ez nem tetszik nekik, néha megemlítem a törvényes kereteket, vagy egyszerűen leteszem a telefont.

Kezelésük, egyéb tudnivalók :
- Alapvetően ne menjünk bele a játékba, ha nem érdekel ( akár látatlanban ) az ajánlat.
Ha bele megyünk, legyünk kitartóak, ne tévelyedjünk el, mindig legyen a szemünk előtt. hogy nagy eséllyel átverés, vagy behúzás áldozatai lehetünk.
- Kérdezzünk vissza, milyen cégtől hív, pontosan mi a cég neve, esetleg címe, mondja el megint a nevét, milyen beosztásban van az illető a cégnél, és írjuk ezeket fel, vagy legalább csináljunk úgy, mint ha felírnánk, időnként kis időt kérve a hívótól. Ilyenkor sok esetben maguk véget vetnek a hívásnak.
- Kérdezzük meg honnan tudják a telefon számot. Erre nem tudnak válaszolni, a hívónak ( droidnak ) fogalma sincs honnan szedték a számot, csak egy listát kap nevekkel számokkal. ha azt mondja, hogy telefon könyvből, akkor azt kell mondani, csodálkozom, mert titkos a számunk, onnan nem tud megtalálni, és újra forszírozni lehet a cég nevét, elérhetőégét, ekkor általában megint varázsütésre vége szakad a beszélgetésnek.
- Nem célszerű az idő húzása, mondván fizessenek több díjat a hívásért, netes rendszerből hívnak, nekik mindegy, csak a saját időket vesztegetjük.
- A hazai cég információs rendszerek ( eu céginfó, Magyar céginfó, stb céginfó, cégkereső, cégtaláló, minden változata oda-vissza, stb ) néhány ( összesen 2-3 ) vállalkozás kezében van. Ha az egyik cégnév vagy domain ( internet cím ) már nem fut megfelelően, akkor a teljes adatbázist elkezdik más néven ( akár az előzővel párhuzamosan ) megkeresni. Rossz helyzetben vagyunk, ha már egyszer belementünk a megjelenésbe, mert tudják, hogy behúzhatóak vagyunk.


Jogi tudnivalók :
- A távollévők közötti szerződés kötés lehet írásos, vagy szóbeli, de minden esetben valami módon azt rögzíteni kell, ez lehet egy online kitöltött megrendelő, vagy felvett beszélgetés. Érdemes miden esetben ragaszkodni az írásos megrendeléshez, sok cég eleve elzárkózik ettől a formától, hisz ekkor vissza kereshető, megtámadható a szerződés, és nem is mennek bele.
- Szerződést lehet kötni írásban, szóban vagy ráutaló magatartással is, azaz, ha elfogadok egy ajánlatot bármilyen módon, vagy nem ellenkezem és megadom a számlázási címet, akkor is érvényes lehet a szerződés, ha nem mondom ki azt hogy kérem, vagy elfogadom. Nem kell kifejezetten elfogadnom az ajánlatot, elvileg elég ha nem ellenkezem, és lehetővé teszem ( adatok megadásával ) a számlázást vagy tovább lépést. Fontos ! Minden esetben él az elállás lehetősége, ezt ne feledjük.


És a lényeg, a humán tűzfal.
Ők azok a kollégák, akiknek az a dolguk, hogy a kéretlen, érdektelen, fölösleges megkereséseket csúnyán mondva lepattintsák. Nagyon fontos feladatot látnak el, hisz védik a döntéshozót, döntés hozókat a fölösleges munkától, időt, ezzel pénzt takarítanak meg a cégnek.
Minden olyan kollégának, akik bejövő hívást, akár személyeket ( vagy éppen leveleket,küldeményeket ) fogadnak szigorúan ki kell adni, kit ( név vagy cég szerint ) kapcsolhatnak tovább a főnöknek, döntés hozónak, és senki mást nem juttathatnak tovább.
Személyes megkeresésénél egyszerű a megoldás, egy belső telefon, és azonnal kiderül, mehet-e tovább a megkereső, vagy sem.
Természetesen ebben az is benne van, hogy magán, és bármilyen közvetlen telefonszámot soha semmilyen körülmények között nem adunk ki.
A telefon kezelő felveszi az adatokat : hívó neve, elérhetősége, hívás témája, lényege. Ezeket továbbítja a megfelelő személynek, és majd Ő dönt vissza hívja, hívatja-e a megkeresőt. Még az is lehet, hogy elő szűri  a bejövő hívásokat, természetesen az esetben némi gyakorlat, vagy pontos leírás szükséges


Remélem írásommal segíteni tudtam a kéretlen hívások fogadásának kezelésében.

Bármilyen kapcsolódó kérdésben állok rendelkezésükre, ha kérdésük van, kérem írják meg.

Tisztelettel

Bálint Balázs szerszámspecialista
Műhelynet szerszámbolt és webshop

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése