2019. október 4., péntek

Spuri és olajadalék megint, lehet nem utoljára.

Sok hozzászólás, okoskodás megy folyamatosan a fórumokon, amikor a spuri vagy egyéb adalék szóba kerül.

Nem tisztem, és nem is szeretnék igazságot tenni, de meg kell jegyezzem, olyan jó amikor magasan kvalifikált, nagyon hozzáértő szakemberek nyilatkoznak a témában, úgy mint kőműves, kamion sofőr, vagy éppen pék. Ezek a megmondó emberkék általában még nem érték el a 28-30 életévüket, tehát igen nagy szakmai és élettapasztalattal bírnak, nem ritkán ( nem lenézve  vidékieket ) egy kis eldugott faluban ők a nagy szerelők. Ha esetleg van valamilyen gépész végzettsége akkor túlképzett a hozzászólók 95%-hoz képest.

Ők aztán tudják mitől döglik a légy, mert már X ezer km-t levezettek, a 4-5 éves jogosítványukkal. Egyébként fogalmuk nincs sem arról, hogy hogyan, és miért működik egy kenő vagy üzemanyag adalék, de osztják az észt rendesen...

Néhány gyöngyszem ( figyelem, valóban ezeket írták), a facebook egyik mercedes tulajos topicjában:

  35 évig a Mercédeszeimben,nem használtam más olajat,csak azt amit a kamionba 10,000 nél ledobtam
Értem én, fő a takarékosság, meg ugye azt amúgy sem ő fizeti, így jó olcsó.

  Úgy gondolod,okos vagy..,én meg hülye,hogy használt olajat teszek a kocsimba 
A kedves szakember egy mercedessel jár, de abból az autóból ereszti le a használt motorolajat amivel dolgozik, mint alkalmazott. Jó az még, hiszen alig pár tízezer km-t futott...

  Jó nagy paraszt vakítás...,mint minden adalék.
Hogy erről mi a véleményem, azt már többször kifejtettem, de alap igazság, hogy mindenben van adalék, legyen az hajtó vagy kenőanyag. Aztán lehet vitatkozni a kamion bakjáról lenézve ki is az okos vagy a hülye. 

  Minden olaj kibír 10.000 km-t.
Van benne igazság, csak éppen nagyon nem mindegy, hogy az az olaj mire van kitalálva, tervezve, és az adott motorhoz mi az előírás.

És a tuning tudás netovábbja :
  egy 420 a motor ugyan akkora mint a 460 as,ha a fogas lécet előbbre rakod az adagolóba ,kap + 2 litert és már 460 a motorod
Tehát a fogaslécet csak úgy rakosgatjuk ide-oda az adagolóban, a gyári mérnökök meg a homlokukra csapnak, hogy mekkora ötlet ez, s mi nem is gondoltunk rá.


Hát kérem ahogy mondani szokás, nem az a baj, hogy ilyen nagy az Isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés.

Tisztelettel Bálint Balázs szerszámspecialista.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése