2020. szeptember 22., kedd

Az eladás két technikája

Nemrég, tekintettel a jó időre, elhatároztuk, hogy felujítjuk a konyhánkat.

Nem kell nagy dologra gondolni, járófelület csere, glettelés, festés. A bútor és gépek maradnak, mert egyébként nincs velük probléma, a divat pedig nem az az indok ami miatt bármennyit is költenénk a változtatásra.

Az előző és jelenlegi padlóburkolat hideg járólap volt, de a technika fejlődésével már elérhetővé váltak a teljesen vízálló fa utánzatú melegburkolatok, és ezért elkezdtünk ilyen tudású laminált padlót nézegetni.

Két kereskedő akadt fent a rostán, a Diego, és a Dr padló.
Az előzőt jól ismerűk régóta nagyon sokszor vásároltunk már tőlük.
Az utóbbival még nem álltunk kapcsolatban.

Most a két eladási technika közti különbséget szeretném leírni, illetve annak rám gyakorlolt hatását.
Fontos, hogy ezt nem oktató céllal kívánom közre adni, és a véleményem telejsen szubjektív, tudva, hogy mások vagyunk, ami az egyik vevőnél beválik, az a másiknál nem. De ebben a van a lényeg, hogy az eladó felismeri-e azt, hogy mely vevővel hogyan kell bánni, kommunkikálni.






Diego.
Hozzáértő és kedves eladók (tudtommal részesedést kapnak az általuk eladott termékek után), ismerik a készletet.
Nem beszélnek rá, nem tukmálnak, ha kérdezek ajánlanak. Igazából egy olyan eladási mód ahogy azt általában elképzeljük egy boltban. Ismerik a termékek tulajdonságait, tudnak segíteni, ötletet adni. Van színválasztás kis méretű színminta, vagy éppen a termék alapján.
A kiválasztott termék az összes tartozékával azonnal fogható, vihető, mert az eladó térben nagyobb mennyiségek is rendelkezésre állnak.

Ami hiányzott.
Igaz ajánlanak kiegészítőket (szegő, egyéb tartozékok), de pl a a szerszámozásra nem kérdeztek rá, hogy van-e, kell-e.
Nem láttam nagyobb összeállított darabokat a padlókból, ez sokszor jól jön, mert nem csak egy csíkot látok, és egymás mellé helyezve azokat jobba látni a különbségeket is.
A vásárláskor nem ajánlották fel a segítségüket az autóba való bepakolásra. Ezt egy több mint százezer Ft-os tételnél azért nem bánnám, már a mennyiség miatt sem.


Dr Padló.
Elsőre kedvesnek tűnő, de erőszakos eladó. A kínált termékeket elvileg jól ismeri.
Nagyobb kiállított darabok vannak, a tényleges termék kiállítására kisebb gondot fordítanak (nem raktáráruház érzése van az embernek, inkább szalon feeling) ezek a darabok lefektethetők a földre, más perspektívából, máskép látja a vevő a színeket, formákat. Egymás mellett a különbségek is jobban kivehetők.
Nem tudom a vásárlás esetén azonnal vihető-e a termék, mert csak egy kiállító termet láttunk.

Ami nagyon célszerű, hogy némi letét ellenében pár napra elvihetők a minták, hogy azt a végső saját környezetében lehessen megnézni, akár aludni rá párat.

Ami nem tetszett.
Az eladó folyamatosan beszélt, nem hagyott szóhoz jutni, próbáltam kérdezni, de valahogy szinte levegőt sem véve dícsérte a terméküket, erőszakos volt a tukmálása, és túl sok az öndícséret. 
Rékérdeztem több dologra, illetve elmondtam mi az elképzelés, de erre olyan választ adott mintha az hülyeség lenne, akár már a kérdés is. Elmondtam az indokom (mi szerint a pvc anyagában a lágyító anyagok erősen rákkeltőek lehetnek, a mellett hogy szerintem büdösek is), nem is értette a dolgot, és elmismásolta mint jelentéktelen szempontot. majd nagy kegyesen elengedte a kérdést.

Ami nagy nem tetszett.
Leszólta más termékeit, úgy mutatta be a sajátját, mintha csak ők gyártanának, forgalmaznának ilyen minőséget, senki más, illetve amit más mond az úgysem igaz, mert csak az ő kezükben van az a kozmikus tudás amivel ilyen padlót lehet gyártani.

Végül, mint az már kiderülhetett, a Diego mellett maradtunk, amiben nem az ár játszott szerepet, mert az nagyjából hasonló volt.

A döntés alapjai.
Első sorban az érzés amit a vásárlás alatt éreztem, azaz, hogy el akarnak adni nekem, vagy segíteni.
Másod sorban a sok látható, fogható kiegészítő, amire a Dr Padló ki sem tért.
Harmadik szempont, a régebben meglévő kapcsolat.


De mint írtam, a legfőbb szempont az az érzés volt, hogy az eladó bánt velünk. A többi két szempontot simán meg lehetett volna változtatni egy olyan hozzáállással, ami a Diegi-ban meg volt a Dr Padló-ban nem.

Tisztelettel
Bálint Balázs "egy vásárló"





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése